I wanna back to normal

Tuesday 2 October 2012

Untuk Renungan Kita Bersama

Siapa dia Yasmin Hunwick / Yasmin Johan Eusoff??

Saya percaya tentu ramai yang dah mengenali beliau, memandangkan cerita beliau semakin hangat diperkatakan kini..... Pada yang belum kenal atau masih tertanya-tanya siapakah beliau, saya lampirkan sedikit biodata mengenai beliau...


Terus terang saya katakan bahawasanya saya mmg tidak mengenali beliau.. Saya mendapat tahu cerita tentang beliau melalui salah seorang kawan FB yang telah berkongsi Link blog beliau yang kini telah dikendalikan oleh ibunya sendiri...http://misschronicz.blogspot.com/ Perasaan ingin tahu apa cerita tentang beliau kerana berita mengenai beliau sedang hangat diperkatakan oleh orang sekeliling... Oh... Innalillahiwainnailaihirojiun.. Dah meninggal rupanya Yasmin ni... Kisah pemergian arwah sangat sedih... Beliau terlibat di dalam kemalangan motosikal bersama2 2 orang lagi rakannya dan ketiga2 mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.. Yang paling menarik minat saya apabila salah seorang saksi sempat memangku arwah Yasmin dan membantu arwah mengucap dua kalimah syahadah.. Arwah sempat mengucap sebanyak 3 kali sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir... 

Sebenarnya arwah Yasmin telah lama meninggal iaitu pada 3 June 2012.. Tapi saya mengetahui cerita tentang beliau pada bulan lepas... Arwah berusia 17 tahun dan tidak sempat untuk menduduki peperiksaan SPM, Allah telah menjemputnya dahulu... Sesungguhnya Allah sangat menyayangi arwah kerana menjemput arwah kembali kesisiNya dengan usia yang amat muda... Saya sangat suka personaliti arwah, bukan sahaja ciptaan Allah ini sungguh cantik, tetapi arwah seorang yang menjaga dirinya dengan menutup aurat... Really adore with her personality... Tahniah kepada kedua orang tua arwah kerana berjaya membimbing arwah ke jalan yang diredhai..

Walaupun saya tidak mengenali arwah, tetapi pemergian arwah memberi pengajaran dan pengingatan kepada kita semua yang masih di beri peluang untuk bernafas di muka bumi ini.. Dan ingatlah segala yang kita miliki ini semua hanyalah pinjaman semata2 daripada Allah S.W.T... Kisah pemergian arwah memberi impak yang sangat besar untuk golongan muda mudi kerana beberapa bulan sebelum pemergian beliau, terdapat beberapa kejadian yang berlaku pada arwah...


Beberapa bulan sebelum pemergian arwah, arwah telah bermimpi seperti yang arwah tulis di blog beliau...



Gambar buku ini pula di upload oleh arwah di instagram..... Sesungguhnya arwah telah bersedia untuk pergi menemui penciptanya... Allahuakbar!!




Sesungguhnya cerita arwah ini sangat menginsafkan diri saya... Semua yang hidup akan mati.... Cuma kita tak tahu bila dan dimana Allah akan menjemput kita untuk kembali kesisiNya.. Wallahualam...

 Semoga roh arwah Yasmin tenang di sana... Sama-samalah kita sedekah Al-Fatihah untuk kesejahteraan arwah... Saya tidak dapat membayangkan bagaimana perasaan keluarga arwah untuk menempuhi masa-masa mendatang tanpa arwah disisi.. Tetapi saya percaya seluruh anggota keluarga arwah begitu tabah mengharungi dugaan daripada Allah... 


Tempat persemadian arwah




Begitu indah ciptaan Allah ini.... Sejuk mata memandang




Yasmin Hunwick / Yasmin Johan Eusoff : 22 February 1995 - 3 June 2012

-Al-Fatihah-

No comments:

Post a Comment